Мария Монтесори формулира своите правила като кратки сентенции, които са изключително лесни за запомняне. Те са съвсем прости, но в тях е заложена много мъдрост.
Представяме ви някои от най-прочутите й цитати за образованието.
"Един тест за правилността на образователната процедура е щастието на детето."
"Образованието трябва да започне от раждането."
"Образованието е естествен процес, осъществяван от детето и не се придобива чрез слушане на думи, а чрез преживявания в околната среда."
„Ако образованието винаги трябва да се възприема по едни и същи остарели линии на просто предаване на знание, няма какво да се надяваме от него за подобряване на бъдещето на човека. Защото каква е ползата от предаването на знания, ако цялостното развитие на индивида изостава?“
„Земята е там, където са нашите корени. Децата трябва да бъдат научени да чувстват и живеят в хармония със Земята.”
„Не е вярно, че аз измислих това, което се нарича метод Монтесори. Проучих детето; Взех това, което детето ми е дало и го изразих, и това е, което се нарича метод Монтесори.”
"Детето, използвайки всичко, което намира около себе си, се оформя за бъдещето."
„Най-големият признак за успех за един учител е да може да каже „децата сега работят, сякаш аз не съществувам““
„Не изтривайте дизайните, които детето прави в мекия восък на вътрешния си живот.”
„Задачата на възпитателя се състои в това детето да не смесва доброто с неподвижността и злото с дейността.
„Учителката, когато започне да работи в нашите училища, трябва да има някаква вяра, че детето ще се разкрие чрез работа. Тя трябва да се освободи от всички предварителни идеи относно нивата, на които могат да бъдат децата."
„Ние, учителите, можем само да помогнем на работата, която върви, тъй като слугите чакат господар.”
„Не е достатъчно учителят да обича детето. Тя първо трябва да обича и разбира Вселената. Тя трябва да се подготви и наистина да работи за това."
„Трябва ясно да разберем, че когато даваме на детето свобода и независимост, ние даваме свобода на работник, който вече е подготвен за действие, който не може да живее без да работи и да бъде активен.''
Коментари (0)
Вашият коментар