Напишете дума/думи за търсене

Игрите на открито правят децата по-умни

Времето навън е все по-топло, слънчево и приятно, а лятото тепърва предстои. А с това се увеличават възможностите за забава с малчуганите навън.

Ето 10 причини, поради които играта на открито прави децата по-умни и помага за развитието им.


1. Играта на открито е мулти-сензорна активност. Или с други думи, когато играят навън, децата виждат, чуват, помирисват и докосват неща, които са недостъпни за тях, докато играят на закрито. Те използват мозъците си по уникални начини, за да си обяснят тези нови за тях стимули.

2. Чрез играта малчуганите откриват понятията, които изучават в училище, в реалния свят. Например виждайки и докосвайки корените на дърво, те ще разберат реално урока по биология, в който изучават как растенията си набяват хранителните вещества.

3. Играта навън стимулира творчеството. Натуралните пространства и материали стимулират неограниченото въображение на децата и служат като средство за творчество и изобретателност. Камъните и калта предоставят неограничени възможности за игра, които могат да бъдат изразени по различен начин всеки път, щом детето стъпи навън.

4. За играта навън няма правила. Не съществуват инструкции за играта на открито. Децата сами създават и договарят помежду си правилата на игрите си и докато го правят използват своето въображение, интелигентност и творчество по уникален начин.

5. Игрите сред природата намаляват безпокойството. Времето, прекарано навън, намалява тревожността на децата. Те се завръщат с релаксирали и с отпочинало съзнание в традиционната учебна обстановка.

6. Играта навън подобрява концентрацията. Свободните от правила игри на открито помагат за увеличаване на времето, в което детето успява да задържи своето внимание при обучение. Много често децата, които срещат затруднения със занятията, свързани с лист и химикал или с продължителното стоене на едно и също място, постигат по-големи успехи след времето, прекарано навън.

7. Играта навън е творчески процес. Тъй като в този тип игри няма предварително установени идеи и правила за игра, децата трябва сами да създадат „света" около тях. По този начин те използват въображението си по начин, по който не го правят, когато играят вътре.

8. Пребиваването в природата развива респект към другите живи същества. Децата развиват емпатия, способност да се съобразяват с чувствата на другите хора, чрез взаимодействието с другите живи същества в природата. Наблюдавайки малка буболечка, птичка или катеричка, катереща се на дърво, те се учат как другите същества се справят със света и порастват.

9. Играта на открито насърчава разрешаването на проблеми. Когато децата управляват света, в който те самите създават правила, те трябва да се научат да разбират кое работи и кое не, кои идеи донасят успех и кои провал, как да знаят кога да продължат да опитват и кога да спрат.

10. Играта на открито насърчава лидерските умения. В среда, в която децата сами създават забавленията си, по естествен начин се появяват лидери. Някои деца изпъкват с уменията си да обясняват на другите как се играе дадена игра, докато други се наслаждават на предизвикателството и състезателния дух на игрите, свързани с физически активности. Всички типове лидерски умения са необходими в процеса на игра и трябва да се насърчават.

СНИМКА: Image by standret on Freepik

  • Ключови думи:
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ