Ако сте почитателка на социалните мрежи, то няма как поне веднъж да не сте се натъквали на снимка на голо бебешку дупенце, покрито с прасковка, която мама държи в далечината. Подобни кадри буквално са заляли фейсбук и инстаграм. Някои родители използват и други плодове. Като банани например. С тях имитират пози, в които детето излиза от кората на плода.
Откъде обаче произлиза манията и какво всъщност означава тя? Всичко започва от Япония. Преди време държавата бе луднала по предизвикателството „#чеерио”. В него бащи се надпреварваха да направят възможно най-голяма кула от кръгчета от зърнена закуска, наредена върху личицето на спящото им бебе. И макар за някои хора това да прозвучи като пълна жестокост и подигравка към нищо неподозиращите бебета, то японците се смееха с пълно гърло на всеки следващ публикуван кадър, отбелязан с хаштаг #cheeriochallenge. И понеже вече ви е ясно колко изобретателни могат да бъдат, що се отнася до фотосите на децата им, днес са измислили нова игра.
Всичко започва от рекламната агенция „Кидомоно”, която е много популярна в Япония. Компанията поства снимка в профила си в инстаграм, на която се вижда голо бебешко дупенце, покрито с истинска прасковка. В описанието към нея е отправено предизвикателство всички последователи да направят същото и да споделят кадъра с определен хаштаг. Има обаче едно условие. Лицето на бебето трябва да е скрито, за да бъдат предпазени малчуганите от бъдещи неудобства, когато пораснат. Обявено е, че победителят ще спечели място в новогодишния календар на агенцията.
Ефектът следва по-бързо от очакваното и съвсем скоро завалява лавина от хиляди снимки на малки япончета с прасковени дупета. Седмица след това обхваща и други държави, като към този момент хитът е превзел целия свят. И макар това да е просто шеговита игра, в нея има огромна символика за японците. Те имат дълга история на асоцииране на плода с човешкото дупе. Японската дума за него е „Futo Момо”, а в същото време "Момо" е думата за праскова.
Коментари (0)
Вашият коментар