Напишете дума/думи за търсене

Фалшива новина във фейсбук: Момо накара момче да скочи от петия етаж в Стара Загора

Японската компютърна кукла Момо накарала 11-годишно момченце да скочи от петия етаж на жилищен блок в Стара Загора. Тази "новина" се разпространява с бясна скорост из фейсбук - най-много я споделят и обсъждат във форум на майки в града под липите, откъдето тя се шерва и от майки от други градове. Проверка на кореспондента на "24 часа" в Стара Загора Ваньо Стоилов показа, че става въпрос за  фалшива новина.

Нито в полицията са чували подобно нещо, нито в болницата "Тракия" в града, където се твърдеше, че е прието момчето, има такъв случай. Паднало от високо дете не е постъпвало там, показа проверката ни.

Слухът обаче се разнесе много бързо из фейсбук групите и членове от тях започнаха да разказват истории. Според една от тях пациентка с бъбречна криза в болница "Свети Иван Рилски" (Сега тя се казва "Тракия" - б.р.) е била свидетел на приемането на детето. В един разговор тя била чула, че приятелче на пострадалото момче е споделило, че е скочило заради Момо. Говорило се, че детето е прието на 28 февруари в отделението по травматология. Друг свидетел на историята пък бил мъж от блока, в който е станал индидентът. Типичното за историята е, че всеки потребител във фейсбук я е чул от близък, който пък я е чул от свой близък, който пък бил чул от свидетел. В социалната мрежа обаче не се изказва нито един пряк свидетел.

Тия дни и майки, и децата им са уплашени от такива лъжливи съобщения. Някои вече категорично спряха достъпа на децата си до Ютуб, в чието съдържание е "изплувала" Момо.

Както писахме по-рано из фейсбук се разпространява историята за образ, наречен Момо, който се появява на екрана на мобилните телефони и таблетите и кара малките деца да приемат различни предизвикателства със страшни последствия и дори самоубийства. Полиция и училища във Великобритания и САЩ вече издавали тревожни предупреждения към родителите.

"Гардиън" и Би Би Си обаче описаха горното като фалшива новина, позовавайки се на центрове за проучване на интернет.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ