Често може да видим думичката „премиум“ като определение пред продукти на редица познати за нас марки. По своята дефиниция „премиум“ означава бонус, награда. А коя дама не заслужава награда?
Много хора всъщност не знаят какво точно означава определението, някои пък смятат, че е просто маркетингов трик за привличане на клиенти, но все пак, за да може да си позволиш да сложиш подобен етикет на козметиката си, то тя трябва да отговаря на определени стандарти и качество.
Самото звучене на думата придава доза изтънченост и класа към продукта, за който тя е предназначена.
Макар и да е много по-лесно и достъпно да си купиш масова козметика, все повече са жените в България, които обръщат внимание на състава на продуктите, технологията, използвана при тяхното производство, и качеството на съдържанието. Елегантната опаковка, утвърденото име и невероятният финес, с който брандовете успяват да рекламират своите премиум продукти, също допринасят за нарастващия интерес на дамите към премиум козметиката.
Най-голямо търсене на такива продукти има в сектора на бялата козметика. Жените са готови да платят повече, за да си купят необходимото внимание и грижа за своето лице и тяло. Високите цени на премиум продуктите всъщност привличат потребителите, защото по този начин те чувстват, че са се поглезили с нещо специално и качествено. Направили са си подарък, който заслужават.
Премиум козметиката не е просто качествен продукт, който помага на кожата да изглежда по-добре, тя е начин да погалиш самочувствието си и да се почувстваш специален, именно затова цената на тези продукти не е определяща за покупката. Те са предназначени за пазар, чиито потребители имат нужда от качествата, които „премиум“ определението носи със себе си.
Именно това е и причината по-голямата част от пазара на премиум продукти в България да е предимно съсредоточен в столицата и големите градове. В тях живеят хората с по-високи доходи и имат по-добро качество на живот, които са готови да си обърнат специално заслужено внимание.
Като цяло пазарът на премиум козметиката в България се разраства в последните години, но не може да се каже, че има широко търсене. Това са по-скоро продукти, купувани като подарък за специален повод, еднократно погъделичкване на самочувствието и после пак потребителите се връщат към масовата козметика.
Единствено премиум парфюмите задържат постоянен интерес и потребление. Може би това е така, защото това е един от най-често сменяните продукти в колекцията на всяка жена. Експериментите с аромати са често срещано явление на българския пазар. Повечето потребители дори предпочитат да си купят по-малка разфасовка парфюм, за да не им омръзне. Може би това е нишата, в която производителите на премиум продукти може да срещнат най-добри резултати.
Като цяло премиум козметиката на нашата географска ширина, имайки предвид качеството на живот, средната работна заплата и не добре развитата икономика в държавата ни, трудно би могла да измести масовата и да постигне големи печалби.
Въпреки това навсякъде и по всяко време се намират хора, обичащи себе си, които са готови да платят необходимата цена, за да се чувстват добре. Те винаги ще съществуват, а докато тях ги има ще я има и премиум козметиката.