В днешно време английският език се приема като даденост и свободното му владеене е основно изискване от повечето работодатели. Как обаче да сме сигурни, че някой ден и нашето дете ще може да отговори на изискванията на пазара на труда? Не във всяко училище и не във всяка паралелка се изучава английски език и далеч не на всяко дете му се удава изучаването на чужди езици като цяло. Има и такива деца, които доста бързо усвояват новите думи, граматиката и упражненията, но имат притеснения, които им пречат да заговорят свободно. Как да им помогнем и да сме сигурни, че ще бъдат въоръжени с основния набор от теоретични знания и практически умения?
Оказва се, че един от най-лесните начини да постигнем това изобщо не е да го изучават в училище. При редица изследвания педагозите са установили, че децата възприемат много повече информация и я осмислят много по-успешно в свободното си време и най-вече по време на игра. Въз основа на тези открития са разработени и най-модерните преподавателски подходи като методите на Монтесори, Валдорф, Реджо и други. Докато в клас може да му е скучно или да се потиска от вечното преследване на резултати от страна на учители и родители, учените педагози са стигнали до извода, че когато детето е спокойно и се забавлява, знанията много бързо влизат и трайно остават запечатани в неговия мозък.
Не е трудно да се досетим, че именно така се е стигнало до идеята за изпращането на малчуганите на детски лагери, където фокусът е върху определени умения. Ако става въпрос за изучаване на чужди езици, този подход е още по-плодотворен. Обикновено тогава е най-лесно да се изгради обстановка, способстваща ученето през цялото време, а не само в клас. Особено подходящо е, ако ученето и игрите се провеждат на групи, а децата са насърчавани да разговарят с преподавателите и по възможност помежду си на таргетирания чужд език. Така паралелно със забавата и изграждайки нови познанства и приятелски взаимоотношения, вашето детенце ще придобие още много нови знания.
Доказано е също, че изучаването на чужд език е най-добре да започне между 4 и 6-годишна възраст, а може и по-рано в зависимост от готовността и желанието на малчугана. Ако избраната от вас форма на обучение е езикова ваканция, а детето ви все още не се е отделяло от вас за дълго време, не позволявайте изживяването да се превърне за него в заточение. Помнете, че то отива там най-вече заради себе си, а не заради вас. При най-малките си струва да помислите дали да не наемете стая или апартамент недалеч от лагера, за да може да сте на негово разположение, ако почувства тази необходимост.
Може би не звучи честно децата да учат, докато родителите си почиват? Затова и не бива да допускаме детският лагер да се превръща в някакъв непрестанен маратон от урок след урок. Така може дори да се постигне обратния ефект - детето да се почувства ограбено от личното си време през ваканцията и дори да развие отвращение към английския език и ученето. Само ако успеете да намерите перфектния баланс между игрите и чуждия език, ще видите забележителни резултати още през следващата есен, когато започне новата учебна година.
Когато детето ви се завърне от детски езиков лагер, ще забележите редица промени в него. Възможно е да ви се струва пораснало повече от когато и да било, възможно е да си е изградило някои навици, които преди безуспешно сте се опитвали да отработите. Най-важното е в този момент да получите ясна представа за неговото ниво на владеене на езика след преминатото обучение.
Банско се намира в сърцето на Пирина и е идеалното място, където малчуганите да се посветят на игри и учене. Детският образователен лагер “Лъки Кидс” предоставя оптималната възможност да съчетаете забавното с полезното за своето дете.