Родителите не бива да се тревожат, че децата им прекарват твърде дълго време пред компютрите по време на изолацията, наложена заради пандемията от коронавируса, съветва Марина Умаши Берс, преподавател и декан на факултета по изследване на децата и човешкото развитие, председател на изследователската група по технологии на развитието и преподавател във факултета по компютърни науки на университета Тъфтс.
Берс смята, че родителите трябва да си поемат дълбоко дъх и да оставят децата, особено тези от тях, които учат дистанционно по време на карантината, съобщи електронното издание МедикълЕкспрес, предава БТА.
"Разбира се, че трябва да мислим за това колко време децата прекарват пред компютрите, не бива да забравяме кое е добре за децата. Но трябва да има баланс. Това означава, че е нужно да съставим програма и когато компютърът е необходим, да измислим най-творческите подходи за използването им", казва Берс.
Тя съветва родителите да мислят за монитора като за детска площадка. На тези открити пространства децата изучават света, общуват помежду си, развиват творческите си умения. Те използват телата си, решават проблеми, изобретяват. Затова детските площадки помагат на децата в тяхното социално, емоционално, морално и езиково развитие. Берс дава пример, че на детската площадка децата се научават да изчакват реда си или да попитат дали могат да се включат в дейност.
"Ако погледнем към света на технологиите, ще открием, че те са като детските площадки. И повечето от тези технологии поставят децата на шофьорското място", казва Берс. Тя прави сравнение между детската площадка и детската кошарка, в която децата си играят, но само с играчките, които са им оставени вътре.
Така че малчуганите могат да използват таблета, като играят само на една-две игри, а тийнейджърите да гледат видеа и да скролват из социалните мрежи безсмислено. Но могат да използват компютъра за много повече неща, ако родителите им покажат всички възможности - да рисуват, да снимат и да обработват снимките, да създават видеа, да записват звуците, които чуват навън, да общуват с другите деца, да научат нов танц, да кодират, да програмират.
Коментари (0)
Вашият коментар