Напишете дума/думи за търсене

Невъзможното е постижимо

Светът се променя динамично и всеки елемент от него става все по-свързан с останалите с нови и неизследвани взаимовръзки. Технологиите непрекъснато променят взаимоотношенията ни с информацията и променящите се глобални условия ни карат да преосмислим какво и още по-важно - как и къде учим.

Oбразованието днес трябва да води към разработване на надежден компас и инструменти за навигация във все по-сложния и променлив свят.

Успехът в образованието е провокиране на любопитство (отваряне на умовете), съпричастност (отваряне на сърцата) и смелост, мобилизиране на познавателните, социалните и емоционални ресурси да се поема отговорност. Това е най-доброто оръжие срещу най-големите заплахи на нашето време: невежеството, омразата и страха.

Така след 20-годишното си развитие концепцията за глобална компетентност постави своите предизвикателства и даде

качествено нови цели пред Международно училище “Класик”.

Това предизвикателство определи избора на международния статут на училището, което е част от семейството на IB World School. Целите и предимствата на философията на глобалното образование помагат на учениците да развият силно чувство за правилно и грешно, чувствителност към разбиранията на другите и толерантност към индивидуалните и колективни различия. Мултикултурната среда предполага те да стават по-добри в спазването на идентичността, контекста и културата на всеки.

Днес училище “Класик” е "база" за откриване и намиране на отговори, място с различна визия и провокативна методика на обучение. Сега, когато до информацията има лесен и осигурен във всяка класна стая достъп, идеята за училището като място, където се запомнят знания само чрез учебник и учител, тук е анахронизъм. Отредена е нова роля на учащия се и неговия учител, който е партньор, треньор, съветник и също учащ се.

В British international school Classic освен че се използват проблемно-ориентирани и активни методи, изключително място заемат методите на

латералното мислене.

Разработена е уникална методика, съобразена с психофизическото развитие на детето, където креативността, спонтанността и страничното мислене са основна цел.

Нов подход има и в екипната работа по проекти, където се обединяват деца от различни възрасти с общ интерес и потребност от знание. С това се постига толерантност и сътрудничество, ефективна комуникация и конструктивно решаване на проблеми, осигурява се приемане и подкрепа, намалява се страхът от неуспех и се постига емоционална включеност на всеки, удовлетворяват се психосоциалните потребности от принадлежност, сигурност, уважение и статус без разлика на възраст и възможности.

Качественото обучение е гарантирано от различния подход към ученето, осигурен от шест непознати до днес в българското образование подхода.

1."Уча, когато искам!"

Колкото и ритуално безнадежно за учители и родители да звучи, тази реплика има магическа сила. Само фактът, че нещо не е задължително и осигурената възможност за индивидуална преценка на значимостта на всяка учебна единица, правят сътрудничеството изключително успешно. Неподозирано добър резултат дава изборът и месечното отчитане на самостоятелната подготовка на всеки ученик. Така се изграждат умения за управление на времето и самоконтрол на резултата.

2. "Уча, както искам !"

Учениците се превръщат в експерти в собственото си обучение. Те се научават как да учат най-добре и да откриват това, от което са най-заинтересовани. Ето защо учителят в British international school Classic предоставя много и разнообразни подходи за придобиване на знания, техники за съхранение и обработка на данни. И не на последно място - обучава децата с всички методи на творческо мислене, като предоставя възможност за избор от страна на учениците.

С други думи, вместо да се опитва да изиграе все по-атрактивно шоу за своите ученици, учителят раздава ролите на децата и ги пуска на сцената.

3. "Уча, където искам!"

За всяка тема или цял модул се прави съвместен избор на място за провеждане на часовете. Целта е придобиване или приложение в нови условия на знанията. Откриването на различни възможности в това отношение поставя всеки ученик в активна позиция и задоволява вроденото любопитство към света.

Тук активна позиция заемат и родителите, като предоставят места за наблюдения, експерименти и дори стажове.

4. "Уча, каквото искам!"

Този подход се осъществява след съвместен преглед на учебното съдържание и откриване на възможности за актуализиране и дообогатяване в полза на интереса и нуждите на учениците. Учителите заедно с учениците изработват мисловна карта на всяка тема и всеки прави избор по кой от проблемите да работи. Така се включва интересът към изучаването, който е ключовата характеристика в работата.

Задават се значими теми за свободна практика, като се оставят учениците да избират дизайна, плана и начина на изследването на проекта. Това е и най-добрият начин за разработване на богато портфолио от умения на всеки ученик.

5. "Уча, с когото искам !"

На всекиго се дава правото да избира екипа, с който да открива или прилага новото знание. Сътрудничеството е в партньорска и приятелска среда.

6. "Уча, колкото искам!"

В крайна сметка на учениците се дава свобода в избора на ниво на самостоятелната подготовка. Те избират от теми, даващи възможност за приложение на знанията и за усъвършенстващи уменията в нови условия, за казуси, изискващи творческо приложение на наученото.

Тези подходи са принос в международната образователна общност на IB World school и получават висока оценка за реализирането на основните цели на общността.

Така British international school Classic преодолява монопола върху ученето само като паметово действие, адаптира се гъвкаво и се ориентира към творческото, иновативното и нестандартното мислене.

Универсалното висококачествено образование е постижима цел, когато ентусиазмът и любовта към децата не осъществяват възможното, а правят невъзможното постижимо.

British international school Classic

Британско международно училище “Класик”

Пловдив, 4000

ул. “Лейди Странгфорд” 7

classicschool.org

[email protected]

tel. 0888 31 02 51; 0886 902 295